Nie bądź sobą



 Być sobą w tych czasach wcale nie jest tak łatwo. Mamy tak wiele możliwości, tak wiele miejsc, w których możemy być kim tylko chcemy, tylu ludzi, których nigdy w rzeczywistości możemy nie poznać i tyle masek które możemy przybrać.




Każdy mówi pozostań sobą, nie rób niczego na siłę, nikogo nie udawaj, bo przez to ludzie nie będą Cię bardziej lubić.

A co jeśli ktoś nie lubi siebie? Słysząc na okrągło słowa "bądź sobą" wiele osób może czuć się zdezorientowanie. Bo co to bycie sobą tak naprawdę oznacza? Ja sama nie rozumiem do końca tych słów. Czy to oznacza, że zachowujemy się w swój specyficzny sposób w pewnych sytuacjach? Czy może robimy to co podpowiada nam serce, a nie umysł? Może bycie sobą nie pozwala nam na zmienianie się, bo w końcu kiedy jesteśmy sobą i zrobimy coś nowego, to tak jakbyśmy już nie byli sobą. I czy gdy w poniedziałek powiem, że moim ulubionym kolorem jest różowy, a w środę niebieski to już nie będę sobą? Czy słowa "być sobą" mają w ogóle jakiś sens?

Pomyślcie teraz chwilę, prześledźcie swoje życie i odpowiedzcie sobie: czy nie mieliście kiedykolwiek wrażenia, że zgrywacie się przed samym sobą? Cokolwiek byście nie robili. Czy nie gubicie się czasami w tym wszystkim? Czy nie wydaje wam się, że sami nie wiecie kiedy jesteście sobą a kiedy nie? Bo moim zdaniem człowiek nigdy nie jest do końca w stanie wyzbyć się wrażenia, że zgrywa się przed samym sobą. Mogą dopaść nas myśli: Czy ja z przed miesiąca zrobiłabym to co w tym momencie? Czy podoba mi się ta zmiana? Czy nadal jestem sobą?

Jest jeszcze jedna kwestia. Co z osobami nieśmiałymi? Czy kiedy jestem z przyjaciółmi i szaleje jak głuptas, a później nie odzywam się przy nowo poznanych osobach to już nie jestem sobą? W ludziach nieśmiałych jest blokada i kto tak naprawdę wie, kiedy oni są sobą? Bo przecież nie mogą być dwoma różnymi osobami.

Moim zdaniem rada bądź sobą jest głupia, bo moim zdanie między byciem sobą, a robieniem czego się pragnie, nie robieniem niczego wbrew sobie nie można postawić znaku równa się.

A więc nie bądcie sobą. Kiedy chcecie idźcie za głosem serca, innym razem posłuchajcie rozumu, róbcie to na co macie ochotę i wyrażajcie swoje opinie. Jeśli podoba Wam się coś co ma druga osoba kupcie to lub mu o tym powiedzcie, jeśli podobają Wam się słowa innej osoby cytujcie je ilekroć Wam się to podoba. Jeśli jednego dnia kochacie róże to innego pokochajcie tulipany. Bądźcie różnorodni i nie bójcie się tego co myślcie. Pamiętajcie, że jeśli wszystkim podobają się Superstary i tobie też się podobają to nie znaczy, że nie jesteście sobą i podążajcie za trendami. Jeśli Wam się podobają to kupcie je i wszystkim pokazujcie, bądźcie dumny ze swoich wyborów.

Dziękuję za przeczytanie, za wszystkie szczere komentarze odwdzięczam się tym samym,
Do następnego! ;* 

Komentarze

  1. Pewnie Ci Ryszard pisał bo za mądre, ale podoba mi się takie podejście do sprawy <3

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczery, mądry, prawdziwy post. Jednak w rzeczywistości ciężko jest być sobą. Ważne by być sobą przy bliskich. Jeżeli ktoś nie jest silny psychicznie, a myśli odwrotnie lub nawet tak samo to nie warto tego pokazywać, bo ludzie, niestety ale są okrutni, wobec innych i wobec siebie...

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie trochę głoszenie dobrego słowa tu wyczuwam! :) Z psychologicznego punktu widzenia przybieranie masek to nic złego. Całkiem dobra i normalna reakcja na otaczający nasz świat. Nikt nie lubi być odtrącony i chociaż w jakimś tam minimalnym stopniu chce się dopasować do społeczeństwa. "Bycie sobą" dla każdego ma inne znaczenia i zupełnie inaczej jest postrzegane. Jednakże zgodzę się z Tobą, że wyrażanie siebie, swojego własnego "ja" nie można określić tym sformułowaniem. Człowiek nieustannie się zmienia i właśnie w tych decyzjach i wyborach kreuje swoje "być" czyli jakby nie patrzeć swoje "bycie sobą". Także jednego dnia jesteśmy tacy, za tydzień inni, ale zawsze, nawet przybierając maskę, która przez ludzi będzie odebrana jako nie Ty, jesteś nadal sobą. I wyrażasz siebie. Tylko i wyłącznie. To Twoja maska i Twoja ja.
    Wybacz, trochę się rozpisałam, ale zaciekawiłaś mnie tym wpisem.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam czego wybaczać, bo takie komentarze to sama przyjemność :D Dobrze jest wiedzieć, że kogoś zaintrygowałam to wyrażenia własnej opinii w dodatku podobnej do mojej. Dziękuję bardzo! ;*

      Usuń
  4. Już parę razy spotkałam się z ludźmi, którzy próbowali być inni żeby zostać zauważeni i osobiście nie rozumiem takich ludzi. Przecież każdy z nas jest inny i to jest w nas najpiękniejsze, buźka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem, tak z mojego punktu widzenia, czy mogłabym powiedzieć, że "będź sobą" w ogóle jest do spełnienia. Łatwo jest tak mówić i często mówi się to tylko po to, by poprawić komuś humor, pocieszyć go, tak mi się wydaje. Ale czy można by określić bycie sobą, czymś konkretnym? Np. jestem sobą, wiec tylko jeden wyraz opisuje mój charakter? myślę że różnorodność to nasze bycie sobą, nie znam osoby która przynajmniej raz w życiu nie zmieniłaby zdania na jakiś temat. Tak sądzę, że "być sobą" nie istnieje, bo nie da się zdefiniować tego jednym słowem.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dałaś mi do myślenia i faktycznie coś w tym jest. Sama nie wiem, jak interpretować te słowa. Ja jestem osobą nieśmiałą i niezwykle to widać. Świetnie napisane, tym bardziej, że teraz coraz więcej osób podąża za trendami, a są też tacy, którzy ,,na siłę'' chcą być inni i jeśli widzą, że coś jej popularne i chociażby podobała im się dana rzecz, będą mówić, że to paskudztwo itd. byleby nie być jak inni, a znam takie osoby. Trzymaj się ciepło! ;)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli podoba nam się coś, co ma druga osoba, to oczywiście kupmy to - z tym się zgadzam, ale dużo osób najchętniej stałoby się sobowtórem jakiejś osoby."Bo jest fajna, lubiana, popularna". W takiej sytuacji stwierdzenie 'bądź sobą' raczej by się przydało :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie napisane ^^ Niestety to prawda, w tych czasach trudno jest być sobą, każdy chcę być popularny :/

    Zapraszam na konkurs!

    http://myhappysunmoontruth.blogspot.com/2016/02/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Super napisane, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie, zgadzam się z tobą ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda ciężko być w tych czasach sobą:)

    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciężko jest być sobą, ale warto :)

    amatorskie-rysowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę świetny post, daje dużo do myślenia :)
    Podoba mi się :)
    Zapraszam i pozdrawiam :*
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty